Het vertrek en de heenreis - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Rachelle Bree - WaarBenJij.nu Het vertrek en de heenreis - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Rachelle Bree - WaarBenJij.nu

Het vertrek en de heenreis

Door: Rachelle

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

18 Oktober 2014 | Nederland, Schiphol

18 oktober 2014 - Amsterdam, schiphol

Ze zijn allemaal mee naar schiphol gekomen: ouders, broertje, zusjes, de hele heutemeteut staat op ons te wachten als we in de rij staan om in te checken voor de eerste vlucht. De zenuwen zijn nu toch wel erg aanwezig, niet alleen voor de grote reis maar ook voor het afscheid dat nu heel dichtbij komt. Ook al is het voor tijdelijk en voor een goed doel, het blijft lastig. Als we met de boardingpassen terug komen is er al geen tijd meer voor een kopje koffie met z’n allen maar moeten we meteen gedag gaan zeggen. Na een heleboel tranen, maar nog veel meer knuffels en lieve woorden lopen we richting de douane. Nog een laatste keer omdraaien om te zwaaien (heel erg ‘hello, goodbye’ achtig) en dan zijn ze niet meer zichtbaar achter de vele mensen die ook in de rij staan. De reis gaat beginnen!

19 oktober 2014 - Singapore, Changi Airport

Na een vlucht van twaalf uur landen we in Singapore, waar het op dat moment kwart over vijf in de ochtend is. In Nederland is het pas kwart over elf 's avonds.
Aangezien de volgende vlucht pas over negentien uur vertrekt hebben we de hele dag om de boel hier te verkennen. Ondanks het feit dat we niet hebben kunnen slapen tijdens het eerste gedeelte van de reis besluiten we om de stad in te gaan, wat achteraf toch niet zo'n goed idee bleek te zijn. Bij de halte waar we uit de metro stappen is geen winkel of restaurantje te bekennen en de vermoeidheid krijgt uiteindelijk de overhand. We besluiten om terug naar het vliegveld te gaan om wat uit te rusten. We huren een loungeruimte voor vijf uur waar we een maaltijd krijgen en een douche kunnen nemen. Daar knappen we van op!

20 oktober 2014 - Cairns, The Reef Backpackers

De laatste twee vluchten gaan erg snel. Het scheelt dat de overstaptijd veel korter is (maar twee uurtjes) en dat we wat meer hebben kunnen slapen. Als we in Cairns aankomen zijn we dan ook redelijk uitgerust. Met een shuttlebus worden we naar het hostel gebracht, waar Romee meteen de receptie uit komt rennen en Dion in de armen vliegt. Het is zo fijn om elkaar weer te zien! Ze geeft ons een rondleiding door het hostel, wat er op het eerste gezicht allemaal hartstikke leuk uit ziet. In ruil voor een paar uurtjes in de week hier werken krijgen we een tweepersoonskamer en gratis ontbijt.
Nadat we ons opgefrist hebben nemen Bob en Romee ons mee uit eten. De sfeer in Cairns is gezellig, overal waar je kijkt lopen backpackers en hier en daar een aboriginal. Die we ons trouwens heel anders hadden voorgesteld. Bij het woord aboriginal denk ik aan met witte verf geschminkte mensen met didgeridoos, maar in werkelijkheid zijn de meeste die we hier zien dronken, dakloos en erg agressief.
Na de hele reis en alle nieuwe indrukken zijn we uitgeput, maar de reis is goed begonnen!