De eerste week - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rachelle Bree - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rachelle Bree - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Rachelle

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

21 Oktober 2014 | Australië, Cairns

21 oktober 2014 - Cairns, The Reef Backpackers

Het leven als backpacker is wel even wennen, alles is heel anders dan thuis. Het is aan de ene kant hartstikke chill en gezellig. Je hoeft niks, alles kan en mag, geen haast en no worries. Maar het is ook wennen aan het delen van een badkamer, keuken en leefruimte. Wat kan dat af en toe smerig zijn! Gezellig is het natuurlijk wel met al die verschillende nationaliteiten bij elkaar. Verder zijn er een hele hoop dingen die in Nederland vreemd zijn hier heel normaal. Een paar voorbeelden:

Als de stoplichten op groen springen maken ze een soort starwars- lasergun-achtig geluidje.
Het is hier helemaal niet vreemd om op blote voeten over straat te gaan. Even wat boodschappen halen zonder schoenen is volkomen normaal.
De auto’s rijden hier aan de andere kant van de weg. Zeer lastig met oversteken.
Hetzelfde geld voor roltrappen. Erg verwarrend.
Er zitten krokodillen op het strand die je opeten als je niet uitkijkt. Daarom hebben ze een zwembad (lagoon) naast het strand gebouwd zodat je daar kan zwemmen.
Er rijden fiets taxi’s met muziek en discolichten over straat. Als je echt niet meer kan lopen na het uit gaan kan zo’n taxi je altijd nog terug brengen.
Iedereen drinkt hier Goon. De enige betaalbare alcoholische drank in Australië. Het is een soort wijn die je koopt per vijf liter in een groot pak. Na alle verhalen over goon was ik heel benieuwd hoe het zou smaken, en het valt me harstikke mee!

Voor wat we tot nu toe van Cairns gezien hebben is het een leuke stad. Niet bijzonder mooi maar wel gezellig, en alles is dichtbij het hostel. Verder is het lekker warm en de zon schijnt veel. Groot pluspunt: zwembad in de tuin! Dat wennen hier zal wel lukken.

25 oktober 2014 - Cairns, The Reef Backpackers

We beginnen hier een beetje een leefritme te krijgen. Ik zal onze dagen even kort beschrijven.
Als we moeten werken in het hostel dan beginnen we meestal ‘s ochtends met schoonmaken (dat moeten we doen om hier te mogen verblijfen). Dat doen we tot een uurtje of twaalf, waarna we even wat eten (meestal noodles want die zijn hier hartstikke lekker en goedkoop). Als we dan een beetje op adem zijn gekomen van al dat harde werken (kuch kuch) gaan we lekker bij het zwembad liggen om een beetje een kleurtje te krijgen. De hele dag kunnen we lekker doen en laten wat we willen, dus af en toe gaan we even boodschapjes doen, of gewoon lekker sushi halen op de Esplanade. ‘s Avonds is het dan tijd voor Goon en poker, of voor gewoon lekker een filmpje op onze kamer kijken. Genieten!

Ook al is het hier allemaal heel fijn en mooi, ik heb al wel last gehad van heimwee. Hoe mooi en warm het hier ook is, thuis is toch ook wel heel erg fijn af en toe. Gelukkig bestaat er zoiets als skype en whatsapp. Even een berichtje en het gaat al een stuk beter!