Daihatsu en het Great Barrier Reef - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rachelle Bree - WaarBenJij.nu Daihatsu en het Great Barrier Reef - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rachelle Bree - WaarBenJij.nu

Daihatsu en het Great Barrier Reef

Door: Rachelle

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

17 November 2014 | Australië, Cairns

17 november 2014 - Cairns, The Reef Backpackers

We hebben een auto gekocht! Een Daihatsu Terios. We hebben hem overgenomen van Brynn en Anne, een Canadese man en Duitse vrouw die samen al vijf jaar op reis zijn en nu doorgaan naar Nieuw Zeeland. De auto is helemaal in orde, gechecked en gekeurd, en hij staat op onze naam. Kortom, we zijn klaar om de rest van Australië te gaan ontdekken! Nu we de auto echt hebben begint het heel erg te kriebelen om verder te reizen. Het plan was eerst om tegelijk met Bob en Romee uit Cairns te vertrekken, maar dat is pas eind december. We hebben het hier in de omgeving van het hostel wel gezien en er valt nog zoveel meer te beleven! We besluiten dat we wel met Romee’s verjaardag hier in het hostel willen zijn (op 1 december), maar dat we daarvoor een week de outback in gaan en daarna meteen verder reizen naar het zuiden en werk gaan zoeken. We worden helemaal enthousiast van de plannen en kunnen niet wachten om te gaan, maar we blijven toch nog een week in het hostel om voor te bereiden. We hebben nog een aantal spullen nodig omdat we willen gaan kamperen, en bovendien zijn we deze week nog ingeroosterd in het hostel.
We gaan morgen nog een dagje met z’n tweeën zwemmen bij Babinda Boulders en Josephine falls, omdat het daar de vorige keer zo leuk was. Nu we een auto hebben kunnen we toch doen en laten wat we willen, heerlijk!

20 november 2014 - Cairns, Nightmarkets

Het laatste weekend voor we weggaan staat voor de deur en we willen voor die tijd nog een aantal dingen doen. Eén daarvan is eten bij de nightmarkets. Daar kan je voor 15 dollar een bord vullen met Aziatisch voedsel. Dus wat doen alle backpackers, ze vullen het bord zo hoog als de eiffeltoren om geld te besparen. En aangezien wij backpakers zijn doen wij dat ook en eten daar met z’n tweeën van.
Verder zijn er allemaal leuke kraampjes met armbandjes, enkelbandjes en allerlei Australische souvenirs. We kopen voor Dion een krokodillenleren armbandje en door het afdingen kan ik er een ander gratis armbandje bij krijgen. De sfeer op de marktjes is hartstikke leuk. We slenteren nog wat rond en gaan dan terug naar het hostel. We liggen heel vroeg in bed en als Dion vraagt waarom we eigenlijk al zo vroeg gaan slapen antwoord ik op sarcastische toon dat we morgen weer een drukke dag voor de boeg hebben. ‘Not.’ krijg ik als antwoord.
Je moest een weten wat je te wachten staat!

21 november 2014 - The great Barrier Reef

Om half zeven gaat de wekker. ‘Doe die wekker eens uit, we zijn vrij vandaag..’ mompelt Dion. Dat klopt, maar toch moeten we opstaan want vandaag krijgt Dion het grote verjaardagscadeau. En dat is niet niks, want we gaan snorkelen in het Great Barrier Reef!
Helaas kunnen Bob en Romee niet mee, dus lopen we samen naar de haven van waar de boot vertrekt. Het is zo’n twee en een half uur varen naar de eerste plek. Ik wordt best zeeziek want de golven zijn hoog op de open zee, maar ik weet wel alles binnen te houden, in tegenstelling tot een ander meisje. Gelukkig is de misselijkheid snel verdwenen zodra we van boord zijn, want wat is het indrukwekkend! Er is wel veel dood koraal, maar de gedeeltes die niet door mensen zijn aangetast zijn prachtig. De mooiste vissen met alle kleuren van de regenboog zwemmen rond en ik mag op de foto met een zeester. Die foto blijkt achteraf alleen vijftien dollar te kosten, stelletje oplichters, dus die heb ik helaas niet.
In totaal kunnen we op twee plekken snorkelen, en bij de tweede keer krijg ik heel erg het idee dat ik midden in de film Nemo ben beland. Het rif en de afgrond ervan ziet er precies zo uit als in de film, en als je naar de boot kijkt kan je bijna denkbeeldig de duikbril met het adres ‘P. Sherman 42 Wallaby Way Sydney’ er af zien vallen.
Op de terugweg naar de haven ben ik gelukkig minder zeeziek en vallen we in de zon in slaap.
Dit is overduidelijk het beste verjaardagscadeau wat Dion ooit gekregen heeft!