Kerst, Whitsundays en Oud en nieuw - Reisverslag uit Whitsundays, Australië van Rachelle Bree - WaarBenJij.nu Kerst, Whitsundays en Oud en nieuw - Reisverslag uit Whitsundays, Australië van Rachelle Bree - WaarBenJij.nu

Kerst, Whitsundays en Oud en nieuw

Door: Rachelle

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

24 December 2014 | Australië, Whitsundays

24, 25 & 26 December 2014 - Townsville, Riverside CC

Het kerstgevoel is hier ver te zoeken. Ik krijg pas het kerstgevoel als het zo koud is dat je in huis een trui aan moet, met familie lekker gaat eten en als er een kerstboom in de kamer staat. Hier is het zo heet dat zelfs een korte broek al te warm is, mijn familie zit aan de andere kant van de wereld en de enige kerstversiering die wij hebben is een beetje kerstverlichting en een paar kerstballen. Dat de kerstsfeer ver te zoeken is neemt niet weg dat het heel erg fijn is.
Omdat we onderhand wel een klein beetje klaar zijn met kamperen en omdat we ons zelf een beetje willen verwennen met kerst hebben we op de camping waar we verblijven een cabin gehuurd. De mensen die de camping runnen zijn heel erg lief: ze komen ons heel vaak zomaar een brood, wat fruit of lekkers brengen, en ze geven ons enorme kortingen.
Op kerstavond moet Dion werken, dus van kerst vieren komt die dag niet veel. Maar op eerste kerstdag gaan we lekker lunchen op het strand, met heel veel lekker brood, vleesjes, olijfjes en noem maar op. En wat een luxe: we kunnen gebruik maken van een keuken! Dat betekent dat we kip uit de oven kunnen maken, en dat we niet alles in een keer op hoeven te eten want er is een koelkast. Je beseft eigenlijk niet hoe luxe dat is totdat je er geen tot je beschikking hebt. Nu kunnen we zelfs boter op brood doen en melk in onze koffie!

Het is met kerst avond dat we samen op bed liggen en tot de conclusie komen dat we hier niet nog twee weken willen blijven zoals eigenljk het plan was. We willen nu nog voor oud en niew weg uit Townsville, want met deze baan schiet het gewoon niet op. We besluiten dat we deze week nog uit werken en dan ontslag nemen.

27&28 december 2014 - Townsville, Riverside CC

Bob en Romée zijn hier! Ze zijn eindeiljk klaar met hun stage, en hun reis langs de oostkust is begonnen. Ze blijven twee nachten in Townsville dus ze logeren gezellig bij ons. We hadden eigenlijk het plan om ze wat hoogtepunten van Townsville te laten zien, maar uiteindelijk komt daar niet veel van. We drinken de eerste avond zoveel goon dat we de volgende dag niet veel meer doen dan lekker op bed in de koele kamer liggen (want ja ja: airconditioning!). Het is wel heel erg gezellig.
Zondagavond nemen we ontslag. We hebben nu nog één dagje om uit te zoeken waar we heen willen en de auto op te ruimen, en dan kunnen we vertrekken.

31 december 2014 - Whitsundag Islands en Airlie Beach

Oudjaarsdag. Normaal gesproken een dag vol vuurwerk en oliebollen, maar niet dit jaar. Want wij gaan naar de Whitsundays!
Nadat we Townsville verlaten hadden zijn we rechtstreeks naar Airlie Beach gereden. We wilden heel graag voor oudjaarsdag nog een trip naar de eilanden boeken, maar de kans dat er nog een plekje was was redelijk klein omdat iedereen dat op deze dag natuurlijk wil. Maar we hadden heel erg geluk, want op het moment dat we bij de balie stonden was er net een annulering van twee personen geweest, en dus was er plek voor ons.
Dus zitten we ‘s ochtends vroeg op de boot naar de eilanden. De tour bestaat uit drie onderdelen en de eerste daarvan is snorkelen. We hijsen onszelf weer in de sexy stingersuits en springen bij een prachtige baai in het water. Het rif is bijna even mooi als bij de eerdere snorkeltour en er zwemmen prachtige vissen. Ik ben wel enorm blij dat we die pakken aan hebben gedaan want er zijn ook een paar kwallen. Dion zwemt zelfs nog bijna met zijn gezicht tegen zo’n ding aan, maar gelukkig gaat het op het laatste moment nog goed.
Volgende stop is Whitehaven Beach, een van de mooiste stranden ter wereld. Het is echt niet te omschrijven hoe mooi dit strand is. Het zand is zo fijn en wit, het water zo helder blauw en het woud er achter zo groen, het is gewoon belachelijk. Net of je rechtstreeks een vakantie folder binnenwandelt.
Op whitehaven beach worden we getrakteerd op een barbeque, waar we onze plek moeten delen met een heleboel leguaanachtige beesten. Helaas zijn die beesten helemaal niet schuw en komen ze naar mijn mening veel te dichtbij. Eentje likt zelfs aan mijn voet!
Het derde onderdeel van de reis is een wandeling door het woud naar een uitzichtpunt. Het is even een klim, maar het is het zó ontzettend waard. Door de stroming en de wind heeft het zand allerlei vormen aangenomen in het water, het lijkt net een kunstwerk. Na minstens een miljoen foto’s genomen te hebben zit de trip er weer op en varen we terug naar de haven.
Tijd om het nieuwe jaar in te luiden! We gaan s’avonds naar de lagoon in Arlie Beach vanwaar we een hele mooie vuurwerkshow kunnen zien. Die zagen we trouwens bij toeval want we hadden geen idee dat die daar plaats zou vinden, maar mooi was het wel. Het nieuwe jaar beginnen we met een lekker drankje in een pub. Proost op weer een fantastisch jaar!