Fraser Island - Reisverslag uit Frasereiland, Australië van Rachelle Bree - WaarBenJij.nu Fraser Island - Reisverslag uit Frasereiland, Australië van Rachelle Bree - WaarBenJij.nu

Fraser Island

Door: Rachelle

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

01 Maart 2015 | Australië, Frasereiland

29 februari & 1 maart 2015 - Fraser Island

Het is een beetje vreemd om alleen uit Bundaberg te vertrekken. Dion en ik hebben daar besloten om niet samen verder te reizen, en de eerste dag voelt heel erg eenzaam. Alleen in de auto zitten is super saai (en al helemaal met een enorme kater van het afscheidsfeestje van de dag ervoor is het geen pretje) en ik ben blij dat ik een georganiseerde trip ga doen zodat ik (hopelijk) nieuwe mensen leer kennen.
De trip die ik geboekt heb is een tweedaagse trip op Fraser Island, het grootste zand eiland ter wereld. Het schijnt super mooi te zijn, en de trip bestaat voornamelijk uit het bekijken en beleven van de mooiste plekjes. We worden rondgereden in een grote bus die meer weg heeft van een vrachtwagen dan van een tourbus. Omdat het eiland alleen maar onverharde zandwegen heeft mag je er alleen met 4 wheeldrive rijden. En met zandwegen bedoel ik niet van dat harde stoffige zand, maar echt zandstrand zand. Je begrijpt dat de ritten nogal hobbelig waren.
De eerste dag bezoeken we Lake McKenzie (een schitterend helderblauw meer dat heerlijk verfrissend is op deze bloedhete dag) waar we een dingo zien, en doen we met de hele groep een bushwalk. Het beste gedeelte van de bushwalk is een heldere creek waar je uit kan drinken. Eindelijk water dat niet naar chloor smaakt, hoera! Op dag twee hebben we een wat drukker schema. We beginnen de dag vroeg met een heerlijk ontbijtje waarna we een uur in de vrachtwagen-bus moeten zitten om bij het strand te komen. De hele dag rijden we over het strand om daar van alles te bekijken, van het Maheno shipwreck tot de champaign pools. Het hoogtepunt (letterlijk en figuurlijk) van de dag is een scenic flight over het eiland. Van bovenaf ziet het er net zo schitterend uit als vanaf de grond, en het is zo bizar om te zien dat het (bijna) onbewoond is! De laatste attractie is natuurlijke wildwaterbaan. Nou ja, wild was het niet echt te noemen, het was eerder erg relaxed om met onze rubberbanden Eli creek af te dobberen. Toch had het erg veel weg van de wildwaterbaan in Centre parcs.
Gelukkig is de groep waarmee we de tour doen erg gezellig, en met twee meisjes kan ik erg goed opschieten. Ik had absoluut nog geen plannen gemaakt voor na deze twee dagen (behalve dan dat ik de oostkust af wilde reizen) en ik besluit om met hen mee te gaan naar Noosa (een plaatsje in de sunshine coast). Het voelt zo vrij om van de ene op de andere dag te kunnen vertrekken naar waar je maar wil!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rachelle

Actief sinds 17 Mei 2015
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 2997

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2014 - 20 Oktober 2015

Australië

Landen bezocht: