Surfin’ Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Rachelle Bree - WaarBenJij.nu Surfin’ Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Rachelle Bree - WaarBenJij.nu

Surfin’ Byron Bay

Door: Rachelle

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

05 Maart 2015 | Australië, Byron Bay

5 maart 2015 - Byron Bay, Backpackers Inn

Na een wilde rit vanaf Noosa zijn we er dan eindelijk: Byron Bay! In Noosa heb ik besloten om met Sophia (één van de meisjes van Fraser) hierheen te komen. Zij heeft haar hele trip in Australië al geplanned omdat ze maar drie weken kan blijven, en haar plan is om drie dagen te surfen in Byron. Het was alleen nog even spannend of we uberhaupt aan zouden komen omdat mijn auto opeens kuren vertoonde (we konden op de snelweg niet harder dan 50 km per uur, aaah!), maar we hebben het gered.
Ik vind het hier meteen geweldig. Overal lopen backpackers, surfers en hippies (de meeste op blote voeten natuurlijk) en het hostel ligt direct aan het strand. Ook kan je hier iedere dag van de week uitgaan, en de hele sfeer van het dorpje is super relaxed. De eerste nacht verblijf ik in hetzelfde hostel als Sophia, maar de rest van het weekend moet ik een andere plek vinden om te overnachten (omdat alles in het weekend volgeboekt is. Ik had niet eens door dat het weekend was, voor mij is het iedere dag weekend). Het is nog een heel gedoe om iets te vinden omdat echt alles vol is, maar na een heleboel telefoontjes vind ik een vrij bed in een vierpersoonskamer, die ik moet delen met drie jongens uit de Gold coast. De receptionist is erg bezorgd om me omdat de jongens er heel gevaarlijk uitzien (ze geeft me zelfs een sleutel van de televisiekamer in geval van nood) maar dat blijkt helemaal niet nodig want ze zijn erg aardig.
Na het weekend kan ik weer terug in het andere hostel, waar ik ook een surfcamp ga doen. Dat is een van de dingen die ik absoluut wilde doen tijdens mijn tijd in Australië, tijd om het werkelijkheid te laten worden!

9 maart 2015 - Byron Bay, Backpackers Inn

Het weekend was heerlijk. De dagen bracht ik door met zonnen en zwemmen, de avonden met drankjes doen in Cheeky monkeys (een superleuke nachtclub) en bij een kampvuur aan het strand. En vandaag is het dan zover voor een beetje extreme sports: mijn eerste surfles! Tijd om wat calorieën van het weekend te verbranden.
Na een korte theorie uitleg is het tijd om het water in te gaan. Ik vraag me af of het me de eerste les uberhaupt gaat lukken om op te staan, want ik heb ook nog nooit op een skate- of snowboard gestaan. Maar ik verbaas mezelf door de eerste keer meteen mijn balans te vinden en de golf uit te rijden. En de keer daarna, en daarna, en daarna.. Wat een geweldig gevoel! Het is dodelijk vermoeiend en na drie uur kan ik geen stap meer verzetten, maar wat is het leuk. Ik ben blij dat ik het surfcamp van drie dagen geboekt heb, want dit is zeker voor herhaling vatbaar.

14 maart 2015 - Byron Bay, Backpackers Inn

Vandaag is helaas alweer de laatste dag in Byron Bay. Ik heb enorm genoten van de surflessen, de chille sfeer, de mooie omgeving en de leuke mensen. Tijdens mijn surflessen heb ik twee Duitse meisjes en en een jongen ontmoet (die alledrie alleen reizen) die toevallig allemaal naar Sydney gaan. Vanavond ga ik mijn laatste avond doorbrengen met Aymeric, die ik van Bundaberg ken (superleuk om die weer te zien!) en dan is het morgen tijd om door te reizen naar de volgende bestemming. Sydney here I come!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rachelle

Actief sinds 17 Mei 2015
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 3016

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2014 - 20 Oktober 2015

Australië

Landen bezocht: