Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rachelle Bree - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rachelle Bree - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: Rachelle

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

15 Maart 2015 | Australië, Sydney

15 maart 2015 - Sydney, Funkhouse Backpackers

Wat een verschrikkelijk lange rit was dit. Tien uur lang alleen in de auto, de helft van de tijd zonder muziek omdat de radio bijna geen bereik heeft. Eén ding weet ik nu in ieder geval wel zeker: ik wil geen vrachtwagenchauffeur worden als ik groot ben.
Het is even wennen om weer in een grote stad te zijn. Al het verkeer, het lawaai, de mensen, het is nogal wat na zo'n lange tijd op het platteland geleefd te hebben (soort van dan). Het hostel waar ik verblijf ligt midden in Kings Cross, een wijk in Sydney waar altijd wat te beleven valt. Uitgaan kan hier iedere dag, en het centrum van Sydney is maar zo'n 25 minuten lopen. De locatie is top, evenals het dakterras waar je 's avonds drankjes kan drinken, maar de rest van het hostel is smerig en stinkt. Maar goed, samen met de mensen uit Byron maken we er wel wat van. Ik heb vandaag nog niet veel van Sydney gezien, maar dat zal de aankomende dagen vast goed komen. Mijn eerste missie is om mijn auto ergens te parkeren waar ik niet $30,- per dag hoef te betalen (want dat is wat het hier in Kings Cross kost). Maar nu eerst: tijd voor een paar drankjes!

20 maart 2015 - P. Sherman 42 Wallaby way, Sydney

Met dat sightseeing is het helemaal goed gekomen. De afgelopen dagen ben ik er samen met mijn Duitse vrienden op uit geweest en Sydney is echt een geweldige stad. We zijn naar Darling harbour, the opera house, Manly beach, Bondi Beach (wat niet veel bijzonders was eigenlijk, maar toch gaaf om er geweest te zijn), de Zoo, Pitt street, China town, de botanic gardens, de harbour bridge en de schommel met de skyline op de achtergrond geweest. En niet te vergeten alle leuke avonden uit in Kings Cross en de bizarre avonden op het dakterras. De meest vreemde mensen verblijven in dit hostel, waaronder drie strippers, een Engelsman die een hekel heeft aan Engeland, en een Amerikaan die denkt dat hij te slim voor de hele wereld is. En hij is er erg trots op dat hij "Hallo" kan zeggen op z'n Duits. Je zou de hele dag op het dakterras kunnen zitten zonder je te vervelen, door alleen maar de mensen te observeren. Helaas zijn twee van de drie Duitsers met wie ik hier kwam al weer naar huis, en vandaag is het de laatste dag van Sarai, met wie ik het best kan opschieten.
Ik wil zelf nog een paar dagen in Sydney blijven, en als het me lukt om mijn auto te verkopen wil ik naar de westkust vliegen.

24 maart 2015 - Coffs Harbour, YHA Backpackers

Mijn laatse dagen in Sydney heb ik doorgebracht met Lys en Toni (die ik uit Bundaberg ken). Tien dagen in deze stad is absoluut niet genoeg om alles te zien, maar helaas is Sydney duur en is het tijd om te zorgen dat er weer wat geld binnen komt. Mijn plan om naar de west kust te gaan is niet helemaal gelukt omdat ik de auto niet verkocht kreeg (ik kan maar beter stoppen met plannen maken, want die gaan zelden door) en nu ben ik onderweg terug naar Bundaberg. Ja, je leest het goed, Bundaberg. Omdat ik snel een baan nodig heb en omdat ik eerst zekerheid wil hebben voor mijn second year visa is dat de beste optie. Ik kijk naar uit om terug te gaan en de mensen die daar nog zitten weer te zien. Laat het harde werken maar weer beginnen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rachelle

Actief sinds 17 Mei 2015
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 3016

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2014 - 20 Oktober 2015

Australië

Landen bezocht: